Specjalizacje

Prawo mody / Prawo własności intelektualnej

Oferuję pomoc prawną w takich dziedzinach jak: moda, branża kreatywna, reklama, internet czy bankowość.

Aby poznać więcej szczegółów zapoznaj się z ofertą poniżej.

Skontaktuj się ze mną
Czym się zajmuję?

Specjalizacje

Prawo mody / Prawo własności intelektualnej

Oferuję pomoc prawną w takich dziedzinach jak: moda, branża kreatywna, reklama, internet czy bankowość.

Aby poznać więcej szczegółów zapoznaj się z ofertą poniżej.

Skontaktuj się ze mną
Poznaj moją ofertę

Prawo mody

  • bieżąca obsługa prawna przedsiębiorców z branży odzieżowej, kosmetycznej, biżuteryjnej, obuwniczej, fotograficznej;

  • analiza przepisów prawa własności intelektualnej, w tym umów przenoszących prawa autorskie, licencji, klauzuli o zachowanie poufności (NDA);
  • rejestracja znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych w Urzędzie Patentowym RP oraz w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej;
  • analiza umów oraz praw modelek i modeli;
  • przygotowanie umów oraz zgód związanych wykorzystaniem i rozpowszechnianiem wizerunku,
  • wsparcie w przypadku naruszenia dóbr osobistych osoby fizycznej lub firmy;
  • przygotowanie umów i regulaminów branżowych, w tym dla sklepów internetowych.

Prawo branży kreatywnej

  • kompleksowa obsługa prawna przedsiębiorców z branży rozrywkowej i kreatywnej, w tym influencerów, agencji reklamowych i PR, producentów filmowych, producentów muzycznych, artystów, fotografów;
  • wsparcie z zakresu praw konsumenta, reklamacji, rękojmi, czynów nieuczciwej konkurencji;
  • wsparcie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym;
  • przygotowanie umów i regulaminów branżowych, w tym dla sklepów internetowych;
  • rejestracja znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych w Urzędzie Patentowym RP oraz w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej,
  • wsparcie w przypadku naruszenia dóbr osobistych osoby fizycznej lub firmy.

Prawo reklamy

  • kompleksowa obsługa prawnej agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych, działów marketingu i promocji, reklamodawców;
  • doradztwo prawne w zakresie ochrony strategii marketingowej;
  • przygotowywanie i negocjowanie umów z twórcami, klientami i podwykonawcami;
  • opracowywanie regulaminów promocji, konkursów, polityk prywatności etc.;
  • wsparcie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym;
  • oceny zgodności materiałów reklamowych z prawem;
  • doradztwo w zakresie lokowania produktu (product placement);

Prawo internetu

  • kompleksowa obsługa prawna podmiotów działających w internecie;
  • analiza przepisów dot. zwalczania nieuczciwej konkurencji i praktyk rynkowych;
  • analiza działalności internetowej w kontekście praw własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego;
  • przygotowywanie umów mających związek z działalnością w internecie;
  • opracowywanie regulaminów serwisów internetowych oraz polityk prywatności;
  • przygotowanie umów oraz zgód związanych na wykorzystanie i rozpowszechnianie wizerunku;
  • wsparcie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym;
  • doradztwo prawne w kwestii organizacji konkursów i akcji promocyjnych.

Prawo bankowe

  • doradztwo prawne w zakresie odpowiedzialności instytucji finansowych w zakresie nieautoryzowanych transakcji poprzez m.in. dochodzenie zwrotu środków pobranych z rachunku za pomocą przelewu, oszustwa na BLIK, SMS, oszustw inwestycyjnych;
  • wsparcie prawne i negocjacyjne w procesie reklamacyjnym;
  • występowanie w negocjacjach i postępowaniach pozasądowych;
  • pomoc w realizacji warunków formalnych koniecznych dla odzyskania środków od banku;
  • wsparcie w prowadzonym postępowaniu karnym.

O mnie

Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W ramach stypendium studiowała na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Bolonii.

Obroniła pracę magisterską pt. „Prawo mody a prawo własności intelektualnej” w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego pod kierownictwem prof. zw. dr hab. Wojciecha Kowalskiego, za którą otrzymała wyróżnienie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Członkini Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

Poznaj mnie lepiej

Blog

Sprawdź moje najnowsze publikacje. Poruszam tematy z zakresu prawa bankowego, modowego, Internetu i branży kreatywnej.

  • Nieautoryzowane transakcje: phishing

    Phishing to rodzaj cyberprzestępstwa, którego celem jest wyłudzenie danych poprzez podszywanie się pod inny podmiot. Forma phishingu może być różna – czy to fałszywy SMS, e-mail od księcia z Nigerii, podejrzany komunikat pop-up, czy też telefon od przejętego „pracownika banku”.

    CZYTAJ DALEJ