Prawo mody
bieżąca obsługa prawna przedsiębiorców z branży odzieżowej, kosmetycznej, biżuteryjnej, obuwniczej, fotograficznej;
- analiza przepisów prawa własności intelektualnej, w tym umów przenoszących prawa autorskie, licencji, klauzuli o zachowanie poufności (NDA);
- rejestracja znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych w Urzędzie Patentowym RP oraz w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej;
- analiza umów oraz praw modelek i modeli;
- przygotowanie umów oraz zgód związanych wykorzystaniem i rozpowszechnianiem wizerunku,
- wsparcie w przypadku naruszenia dóbr osobistych osoby fizycznej lub firmy;
- przygotowanie umów i regulaminów branżowych, w tym dla sklepów internetowych.

Prawo branży kreatywnej
- kompleksowa obsługa prawna przedsiębiorców z branży rozrywkowej i kreatywnej, w tym influencerów, agencji reklamowych i PR, producentów filmowych, producentów muzycznych, artystów, fotografów;
- wsparcie z zakresu praw konsumenta, reklamacji, rękojmi, czynów nieuczciwej konkurencji;
- wsparcie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym;
- przygotowanie umów i regulaminów branżowych, w tym dla sklepów internetowych;
- rejestracja znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych w Urzędzie Patentowym RP oraz w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej,
- wsparcie w przypadku naruszenia dóbr osobistych osoby fizycznej lub firmy.

Prawo reklamy
- kompleksowa obsługa prawnej agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych, działów marketingu i promocji, reklamodawców;
- doradztwo prawne w zakresie ochrony strategii marketingowej;
- przygotowywanie i negocjowanie umów z twórcami, klientami i podwykonawcami;
- opracowywanie regulaminów promocji, konkursów, polityk prywatności etc.;
- wsparcie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym;
- oceny zgodności materiałów reklamowych z prawem;
- doradztwo w zakresie lokowania produktu (product placement);
Prawo internetu
- kompleksowa obsługa prawna podmiotów działających w internecie;
- analiza przepisów dot. zwalczania nieuczciwej konkurencji i praktyk rynkowych;
- analiza działalności internetowej w kontekście praw własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego;
- przygotowywanie umów mających związek z działalnością w internecie;
- opracowywanie regulaminów serwisów internetowych oraz polityk prywatności;
- przygotowanie umów oraz zgód związanych na wykorzystanie i rozpowszechnianie wizerunku;
- wsparcie w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz przeciwdziałania nieuczciwym praktykom rynkowym;
- doradztwo prawne w kwestii organizacji konkursów i akcji promocyjnych.
Prawo bankowe
- doradztwo prawne w zakresie odpowiedzialności instytucji finansowych w zakresie nieautoryzowanych transakcji poprzez m.in. dochodzenie zwrotu środków pobranych z rachunku za pomocą przelewu, oszustwa na BLIK, SMS, oszustw inwestycyjnych;
- wsparcie prawne i negocjacyjne w procesie reklamacyjnym;
- występowanie w negocjacjach i postępowaniach pozasądowych;
- pomoc w realizacji warunków formalnych koniecznych dla odzyskania środków od banku;
- wsparcie w prowadzonym postępowaniu karnym.
O mnie
Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. W ramach stypendium studiowała na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Bolonii.
Obroniła pracę magisterską pt. „Prawo mody a prawo własności intelektualnej” w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego pod kierownictwem prof. zw. dr hab. Wojciecha Kowalskiego, za którą otrzymała wyróżnienie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Członkini Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.


Blog
Sprawdź moje najnowsze publikacje. Poruszam tematy z zakresu prawa bankowego, modowego, Internetu i branży kreatywnej.